Veelgestelde vragen

Begrippenlijst

De Draairichting van de deur of van het raam is bij verschillende producten belangrijk om te bepalen alvorens u een bestelling kunt doen. Bij het bestellen van verschillende Kogelstiftpaumelles, Veiligheidssloten, Binnendeursloten, Meerpuntssluitingen en bijbehorende Sluitplaten is de Draairichting aangegeven volgens de DIN Normering (zie afbeelding). Van veel Insteeksloten en Meerpuntssluitingen is de Draairichting te wisselen door de dagschoot te draaien, echter dient daar wel een sluitplaat in de goede draairichting bij besteld te worden.

Wanneer u Cilinders wilt bestellen, dient u van twee kanten vanaf het veiligheidsbeslag naar het middenpunt van de bevestigingsbout te meten. Cilinders kunnen per zijde altijd met 5mm verlengd worden(een zijde bij halve cilinders), waardoor bijna altijd de juiste cilinder te vinden is. Er zitten enkele kleine verschillen in de verschillende merken waarvan wij cilinders aanbieden. Op basis van onderstaande afbeelding kunt zien hoe de maat van een cilinder bepaald kan worden.

De doornmaat is bepalend bij het bestellen van een insteekslot of meerpuntssluiting, de doornmaat is de afstand van het hart van het krukgat/cilindergat tot de voorkant van de voorplaat. Onderstaande afbeelding geeft aan hoe u deze afstand kunt meten.

De PC-afstand van een slot dient te worden opgemeten wanneer u een slot in een deur plaatst of het voorziet van veiligheidsbeslag. Ook is deze afstand van belang voor wc-sloten en klaviersloten. Hieronder vindt u enkele voorkomende pc-afstanden:

Cilindersloten
PC55: Binnendeursloten en buitendeursloten
PC69: Hefschuifdeursloten (Schuifpuien)
PC70: Oude Buva meerpuntssluitingen (zeer weinig voorkomend)
PC72: Binnendeursloten, buitendeursloten en meerpuntssluitingen
PC85: Buitendeursloten (weinig voorkomend)
PC92: Smaldeursloten, buitendeursloten en meerpuntssluitingen
PC110: Buitendeursloten (zeer weinig voorkomend)

Wc-sloten
WC55: Oudere wc-deursloten (8mm krukgat)
WC57: Oudere wc-deursloten (5mm krukgat)
WC63: Standaard woningbouw wc-deursloten (8mm krukgat)
WC72: Standaard utiliteitsbouw wc-deursloten (8mm krukgat)

Klaviersloten
SL56: Standaard woningbouw klaviersloten
SL72: Standaard utiliteitsbouw klaviersloten

Hieronder vindt u en afbeelding om de pc-afstand op te meten.

Verzenden en Afhalen

Wij bieden ook de mogelijkheid om de bestelling af te halen op ons kantoor in Heerhugowaard. U kunt bij het afronden van uw bestelling kiezen voor afhalen. De verzendkosten vervallen dan. U zult een bericht ontvangen als uw bestelling klaar ligt om afgehaald te worden Zorg ervoor dat u dit bericht heeft gekregen alvorens naar ons toe te komen, dit zorgt ervoor dat u niet voor niets rijd. Mocht er een vertraging ontstaan in uw bestelling wordt u daar uiteraard tijdig van op de hoogte gebracht. 

Wij kiezen ervoor om verschillende verzendservices aan te bieden zodat u de keuze kunt maken voor de vervoerder. Hieronder vindt u de verschillende opties die wij aanbieden voor verzending binnen Nederland.

Vervoerservice (NL) Verzendkosten Gratis vanaf
POSTNL Briefpost  €                        2,95  €             25,00
POSTNL Pakket  €                        4,95  €          100,00
POSTNL Pakket (>1m)  €                        6,95  €          100,00
UPS Pakket  €                        7,95  €          150,00
UPS Pakket (>1,2m)  €                     11,95  €          150,00
     
POSTNL Afhaalpunt  €                        4,95  €          100,00
POSTNL Afhaalpunt (>1m)  €                        6,95  €          100,00
UPS Afhaalpunt  €                        5,95  €          100,00

Voor verzending buiten Nederland kunt u onderstaande tabel raadplegen.

UPS Accespoint UPS Standard UPS Standard (>1,2m)
België  €                      7,95  €                      9,95  €                                  13,95
Denemarken  €                    10,95  €                    12,95  €                                  16,95
Duitsland  €                      8,95  €                    10,95  €                                  14,95
Finland  €                    12,95  €                    14,95  €                                  18,95
Frankrijk  €                    10,95  €                    12,95  €                                  16,95
Ierland  €                    12,95  €                    14,95  €                                  18,95
Italië  €                    10,95  €                    12,95  €                                  16,95
Luxemburg  €                      8,95  €                    10,95  €                                  14,95
Oostenrijk  €                    12,95  €                    14,95  €                                  18,95
Polen  €                    10,95  €                    12,95  €                                  16,95
Portugal  €                    12,95  €                    14,95  €                                  18,95
Spanje  €                    12,95  €                    14,95  €                                  18,95
Tjechië  €                    10,95  €                    12,95  €                                  16,95
V.K.  €                    10,95  €                    12,95  €                                  16,95
Zweden  €                    12,95  €                    14,95  €                                  18,95

Bestelling plaatsen

Wij hebben geen winkel of showroom. Op onze locatie mogen wij ook geen betalingen afhandelen. Het is dus niet mogelijk om op onze locatie een aankoop te doen. Een internet bestelling afhalen is wel mogelijk. Bij het afronden van uw bestelling kunt u kiezen voor afhalen. U zult dan een bericht ontvangen als de bestelling klaar ligt om af te halen. 

U kunt een bestelling plaatsen door de gewenste artikelen in de winkelwagen te doen, let hierbij op de indicatie van de levertijd die gegeven wordt bij de artikelen. Als u alle gewenste artikelen in uw winkelwagen heeft geplaatst kunt u klikken op “Ga door naar afrekenen” in de winkelwagen.
Op de volgende pagina vult u al uw adresgegevens in. Als alle artikelen op voorraad zijn kunt u een aflever dag kiezen. Hier kunt u ook een transporteur kiezen. De mogelijkheden worden bepaald aan de hand van de producten.
Als u de betaling heeft voldaan zult u per email een bevestiging van uw bestelling ontvangen.

Veiligheid en Privacy

Uw persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk behandeld en zullen niet zonder uw toestemming aan derden worden verstrekt, wanneer wij een bestelling rechtstreeks versturen via de leverancier worden enkel uw NAW gegevens doorgegeven om de bestelling te verzenden. Mocht u een moeilijk vindbaar adres hebben adviseren wij dit te melden en uw telefoonnummer vermelden en wij deze aan de pakketdienst kunnen doorgeven.

Om de veiligheid van uw betalingen te garanderen, besteden wij dit zoals betalingen uit aan Multisafepay die hierin gespecialiseerd is. Uw betaling gegevens zijn volledig veilig bij Multisafepay. Ook ontvangen wij alleen de strikt noodzakelijke informatie over uw betaling.

Als u een cilinder met certificaat besteld kunt u er ook vanuit gaan dat het certificaat compleet veilig is. Wij registeren de certificaatnummers daarom ook niet. Sommige van onze leveranciers doen dat wel, echter slaan zij deze gegevens op beveiligde servers op.

Bij het na bestellen van een cilinder(s) en/of sleutel(s) op sleutelnummer vragen wij om uw certificaat, indien nodig. Dit certificaat wordt maximaal twee maanden na levering van uw bestelling bewaard. Daarna wordt het certificaat weer verwijdert. Zo garanderen wij de veiligheid van uw certificaat.

Contact

Service is erg belangrijk voor ons. Wij helpen u daarom graag met elke vraag die u heeft. Om het voor u zo makkelijk mogelijk te maken hebben wij twee mogelijkheden tot contact; telefonisch of per email. Deze twee kanalen kunt u beide gebruiken voor elke type vraag die u heeft; van technische vragen tot vragen over uw bestelling. Ook andere vragen kunt u gerust stellen.

Bij telefonisch contact kunnen wij u vragen om foto’s van de situatie of het probleem te maken. Zo krijgen wij een beter beeld en kunnen wij het beste advies of oplossing aanbieden. Bij contact via email kunt u de foto’s bij het eerste contact al toevoegen.

Als u een vraag heeft over uw bestelling vragen wij u om uw bestelnummer. Zo hebben wij uw gegevens direct bij de hand. Het bestelnummer vindt u op de orderbevestiging die per email heeft ontvangen.

Op werkdagen streven wij ernaar om uw vragen binnen 24 uur te beantwoorden. Als een antwoord langer op zich laat wachten moeten wij waarschijnlijk iets verder voor u zoeken. Dan doen wij ons uiterste best om uw vraag zo snel mogelijk correct te beantwoorden. Een antwoord krijgt u altijd!

Contactgegevens
Telefoonnummer: 072-8200070
Bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 08:30 tot 17:00
Emailadres: verkoop@sloterop.nl

Retourneren

Wij hopen natuurlijk dat u tevreden bent over de producten en dat deze precies gebruikt kunnen worden zoals u het voor ogen had. Wanneer het product toch niet helemaal naar wens is kunt u het zonder problemen retour sturen. De regels hiervoor vindt u hieronder. Controleer uw bestelling bij ontvangst goed aan de hand van deze factuur. Wij behandelen uw bestelling met de grootste zorg, mocht er toch een manco of beschadiging door u geconstateerd worden horen wij dat graag van u. Voor het aan aanvragen van een retour, volg hiervoor de stappen onder het kopje ‘aanvragen van een retour’

Retourregels

Onze insteek is dat wij alle retours die u niet vanwege een beschadiging of defect retour stuurt opnieuw kunnen verkopen, hierdoor hebben wij een aantal regels die wij verbinden aan onze retours:
• Wij kunnen geen geopende verpakkingen retournemen zoals producten in blisterverpakking, natuurlijk zijn producten in hersluitbare verpakkingen of gesealde verpakkingen geen probleem. Wanneer een gesealde verpakking bestaat uit meerdere onderdelen, dienen deze afzonderlijk verpakt te worden om beschadigingen te voorkomen (Bijvoorbeeld: Raamsluitingen met sluitkom of sleutel).
• Gebruik bij voorkeur de doos waarin het product is geleverd. De productverpakking dichtplakken en terug sturen is niet toegestaan.
• Goederen dienen altijd netjes in de originele verpakking te worden aangeleverd.
• U dient ten allen tijden beschadigingen te voorkomen door de verpakking af te vullen/bufferen tegen het verschuiven van losse delen. Retours die wij beschadigt ontvangen kunnen wij niet retour nemen, hiervan wordt u op de hoogte gesteld.
• Ruilen is niet mogelijk. Wij crediteren het aankoopbedrag na ontvangst van het pakket.
• Retourzendingen zijn ter verantwoording van de klant. Houdt er rekening mee dat de kosten van het retour sturen voor uw eigen rekening zijn. Voor een pakketzending bij PostNL betaald u € 6,95. Zwaardere of grotere pakketten kunnen duurder zijn.
• Retourzendingen die niet aangemeld zijn of zonder retourformulier retour worden gestuurd, worden niet in behandeling genomen.

Uitgesloten van Retour

Alle producten die wij voor u op maat maken of laten maken worden niet retour genomen, tenzij er een verkeerd product door ons is geleverd. Producten die hier onder vallen zijn:
• Profielcilinders en sleutels, hierbij komt de veiligheid van het product in het geding wanneer deze reeds in bezit geweest zijn van u. Alleen halve knopcilinders kunnen retour genomen worden.
• Ventilatieroosters, met uitzondering van DucoDoor en DucoStrip.
• HMB multipoint op maat
• Aluminium Profielen op maat.
• Afdichtingsprofielen op maat.
Alle overige op maat gemaakte-, of anderzijds voor u aangepaste producten

Aanvragen van een retour

U kunt uw retourverzoek indienen door een email te sturen naar verkoop@sloterop.nl, wanneer u de goederen binnen 14 werkdagen na ontvangst retour wilt sturen kunt u de volgende stappen volgen:
1. U stuurt een mail naar verkoop@sloterop.nl onder vermelding van uw bestelling id.
2. In deze mail kunt u aangeven welke artikel u retour wilt sturen, graag hierbij het artikelnummer en aantal vermelden.
3. Vervolgens kunt u aangeven wat de reden van retour is.
4. Na ontvangst van uw email zullen wij deze zo snel mogelijk in behandeling nemen. U zult dan instructies ontvangen omtrent het verder afhandelen van uw retour.
5. Bij ontvangst controleren wij de goederen en zullen wij uw retour zo snel mogelijk afhandelen, het streven is om de retour binnen vijf werkdagen correct af te handelen.

Foutieve of beschadigde leveringen

In het geval van een verkeerde of beschadigde levering gelden de volgende regels.
• Een verkeerde of beschadigde levering dient zo snel mogelijk gemeld te worden. Na 10 werkdagen kunnen wij dergelijke meldingen niet meer in behandeling nemen.
• Bij een verkeerde of beschadigde levering kan een foto van het product worden gevraagd, met deze bevestiging kunnen wij vaak een nieuw product voor u leveren.
• In het geval dat het product een waarde hoger heeft dan € 50 moet het product eerst retour. Wij kunnen een UPS label aanmaken, dan kunt u het pakket afgeven bij een UPS punt. Dit is kosteloos. Ook kunt u het pakket terug sturen met een transporteur naar keuze. In het laatste geval zijn de kosten hiervoor in eerste instantie voor de klant. Mocht worden vastgesteld dat het product inderdaad verkeerd of beschadigd is, worden deze kosten uiteraard vergoedt.
• Een retourzending moet altijd binnen 10 werkdagen terug gestuurd worden. Als de zending langer duurt kunnen wij deze niet meer in behandeling nemen. Vertragingen door de transporteur kan reden zijn voor een uitzondering
• De vergoeding van de transportkosten is altijd € 6,95.
• Mocht het product langer dan 1750mm zijn, zal het worden opgehaald door UPS. De planning hiervan gaat altijd in overleg met de klant.
• Als uw bestelling beschadigd is geraakt tijdens transport door UPS vragen wij u foto’s van de beschadigde verpakking en het beschadigde product. Bewaar in dit geval altijd uw verpakking en het product.

U heeft het recht om binnen een wettelijke zichttermijn van 14 dagen (na ontvangst van de goederen), uw aangekochte producten zonder opgave van reden te retourneren, wilt u weten hoe u iets retour kan sturen? Kijk dan bij retourbeleid. Voor verdere voorwaarden verwijzen wij u graag naar de algemene voorwaarden.