Ruilen & Retourneren

Wij hopen natuurlijk dat u tevreden bent over de producten en dat deze precies gebruikt kunnen worden zoals u het voor ogen had. Wanneer het product toch niet helemaal naar wens is kunt u het zonder problemen retour sturen. De regels hiervoor vindt u hieronder. Controleer uw bestelling bij ontvangst goed aan de hand van deze factuur. Wij behandelen uw bestelling met de grootste zorg, mocht er toch een manco of beschadiging door u geconstateerd worden horen wij dat graag van u. Voor het aan aanvragen van een retour, volg hiervoor de stappen onder het kopje ‘aanvragen van een retour’

Retourregels

Onze insteek is dat wij alle retours die u niet vanwege een beschadiging of defect retour stuurt opnieuw kunnen verkopen, hierdoor hebben wij een aantal regels die wij verbinden aan onze retours:

• Wij kunnen geen geopende verpakkingen retournemen zoals producten in blisterverpakking, natuurlijk zijn producten in hersluitbare verpakkingen of gesealde verpakkingen geen probleem. Wanneer een gesealde verpakking bestaat uit meerdere onderdelen, dienen deze afzonderlijk verpakt te worden om beschadigingen te voorkomen (Bijvoorbeeld: Raamsluitingen met sluitkom of sleutel).
• Gebruik bij voorkeur de doos waarin het product is geleverd. De productverpakking dichtplakken en terug sturen is niet toegestaan.
• Goederen dienen altijd netjes in de originele verpakking te worden aangeleverd.
• U dient ten allen tijden beschadigingen te voorkomen door de verpakking af te vullen/bufferen tegen het verschuiven van losse delen. Retours die wij beschadigt ontvangen kunnen wij niet retour nemen, hiervan wordt u op de hoogte gesteld.
• Ruilen is niet mogelijk. Wij crediteren het aankoopbedrag na ontvangst van het pakket.
• Retourzendingen zijn ter verantwoording van de klant. Houdt er rekening mee dat de kosten van het retour sturen voor uw eigen rekening zijn. Voor een pakketzending bij PostNL betaald u € 6,95. Zwaardere of grotere pakketten kunnen duurder zijn.
• Retourzendingen die niet aangemeld zijn of zonder retourformulier retour worden gestuurd, worden niet in behandeling genomen.

Uitgesloten van Retour

Alle producten die wij voor u op maat maken of laten maken worden niet retour genomen, tenzij er een verkeerd product door ons is geleverd. Producten die hier onder vallen zijn:
• Profielcilinders en sleutels, hierbij komt de veiligheid van het product in het geding wanneer deze reeds in bezit geweest zijn van u. Alleen halve knopcilinders kunnen retour genomen worden.
• Ventilatieroosters, met uitzondering van DucoDoor en DucoStrip.
• HMB multipoint op maat
• Aluminium Profielen op maat.
• Afdichtingsprofielen op maat.
Alle overige op maat gemaakte-, of anderzijds voor u aangepaste producten

Aanvragen van een retour

U kunt uw retourverzoek indienen door een email te sturen naar verkoop@sloterop.nl, wanneer u de goederen binnen 14 werkdagen na ontvangst retour wilt sturen kunt u de volgende stappen volgen:
1. U stuurt een mail naar verkoop@sloterop.nl onder vermelding van uw bestelling id.
2. In deze mail kunt u aangeven welke artikel u retour wilt sturen, graag hierbij het artikelnummer en aantal vermelden.
3. Vervolgens kunt u aangeven wat de reden van retour is.
4. Na ontvangst van uw email zullen wij deze zo snel mogelijk in behandeling nemen. U zult dan instructies ontvangen omtrent het verder afhandelen van uw retour.
5. Bij ontvangst controleren wij de goederen en zullen wij uw retour zo snel mogelijk afhandelen, het streven is om de retour binnen vijf werkdagen correct af te handelen.

Foutieve of beschadigde leveringen

In het geval van een verkeerde of beschadigde levering gelden de volgende regels.
• Een verkeerde of beschadigde levering dient zo snel mogelijk gemeld te worden. Na 10 werkdagen kunnen wij dergelijke meldingen niet meer in behandeling nemen.
• Bij een verkeerde of beschadigde levering kan een foto van het product worden gevraagd, met deze bevestiging kunnen wij vaak een nieuw product voor u leveren.
• In het geval dat het product een waarde hoger heeft dan € 50 moet het product eerst retour. Wij kunnen een UPS label aanmaken, dan kunt u het pakket afgeven bij een UPS punt. Dit is kosteloos. Ook kunt u het pakket terug sturen met een transporteur naar keuze. In het laatste geval zijn de kosten hiervoor in eerste instantie voor de klant. Mocht worden vastgesteld dat het product inderdaad verkeerd of beschadigd is, worden deze kosten uiteraard vergoedt.
• Een retourzending moet altijd binnen 10 werkdagen terug gestuurd worden. Als de zending langer duurt kunnen wij deze niet meer in behandeling nemen. Vertragingen door de transporteur kan reden zijn voor een uitzondering
• De vergoeding van de transportkosten is altijd € 6,95.
• Mocht het product langer dan 1750mm zijn, zal het worden opgehaald door UPS. De planning hiervan gaat altijd in overleg met de klant.
• Als uw bestelling beschadigd is geraakt tijdens transport door UPS vragen wij u foto’s van de beschadigde verpakking en het beschadigde product. Bewaar in dit geval altijd uw verpakking en het product.